Vyhledávání

Kontakt

Korený Karting Team

Kollárova 2365/16
785 01 Šternberk

603 195 159

korena77@seznam.cz

SEZONA 2009

14.01.2010 15:04

 

První říjnový víkend znamenal definitivní konec veleúspěšné sezony jak na domácí, tak na mezinárodní scéně pro piloty Korený Karting teamu. Hlavně pro staršího z jezdců, Tomáše Koreného, byla sezona velice náročná, protože absolvoval dva pohárové a jeden mistrovský seriál, což ve výsledku znamenalo 18 závodních víkendů. Navíc ne všechny podniky se odehrávaly na domácí půdě, a tak se celá Šternberská stáj několikrát podívala i do zahraničí.

 

Nicméně velké naděje vzbuzovaly i loňské výsledky mladšího z bratrů, Matěje Koreného, jenže tomu vstup do sezony vůbec nevyšel. Na soustředění ve Vysokém Mýtě při jím nezaviněné havárii utrpěl vážné zranění, a to si vyžádalo tříměsíční rekonvalescenci. I tak se ale Matěj dokázal ještě v průběhu roku za volant vrátit s cílem dokázat ostatním i sám sobě, že jeho nadšení pro závodění nijak neochablo. Skutečně pak předvedl obrovské odhodlání i bojovnost a i přes neúčast v úvodních podnicích pohárových závodů šampionátu Moravský pohár se mu podařilo vydobýt celkově 2. místo v rámci ČR a Slovenska.

 

Naopak Tomášovi se díky plnému nasazení již od začátku sezóny podařilo s velkým náskokem obhájit potřetí v řadě prestižní titul Mistra ČR a to i přes to, že přestoupil do vyšší kategorie (Kadet), kde byl nejmladším pilotem a v sezoně 2009 měl spíše získávat zkušenosti se silnějším strojem. V obou pohárových závodech pak obsadil druhá místa v celkovém pořadí, což mu zajistilo účast ve světovém finále ROK CUP, které se konalo ve dnech 22. - 25.10.2009 v italském Lonatu.

 

I přes to, že sezóna byla vyčerpávající pro celý team, účast na tomto prestižním podniku byla výzvou, která se neodmítá. Po příjezdu do Lonata celý team přivítalo nepříznivé počasí, čímž se výrazně omezil časový prostor pro testování. Počáteční technické problémy se naštěstí podařilo na poslední chvíli odstranit a Tomášův pátý nejlepší čas v kvalifikaci zařadil školáka ze Šternberka mezi absolutní světovou špičku. Ne vše ale vycházelo přesně podle představ a první porce smůly se dostavila při úvodní kvalifikační jízdě, kdy pořadatelé nezvládli startovní proceduru a téměř polovina startovního pole odstartovala ještě před zhasnutím červených světel.

 

Opakování startu ani penalizace předčasně startujících pilotů se nekonala a Tomáš, který vyrážel z druhé řady, se rázem ocitl téměř na chvostu startovního pole. Během závodu se mu ale podařilo bezchybnou jízdou probít až na 15. místo. Ve druhé kvalifikační jízdě startoval z pátého místa a po velkých napínavých soubojích, kdy střídavě jezdil na druhém a třetím místě, se mu podařilo protnout cílovou pásku jako třetímu v pořadí, čímž si zajistil postup do hlavního finále mezi 30 nejlepších jezdců z celého světa. Do startu hlavní finálové jízdy se ale změnilo počasí a bylo nutné přestavět technické parametry závodního stroje. Bohužel, ani při maximální nasazení mechaniků se přeci jen nepodařilo stroj úplně naladit, což se nejvíce projevilo na výkonu motoru. I přes tento handicap se Tomášovi podařilo probít o pár míst dopředu s tím, že nakonec obsadil 24. místo hlavního finále. Smělý cíl teamu, tedy probít se do hlavního finále, byl dosažen a celá stáj je s výsledky letošní sezony maximálně spokojena.

 

I přes časovou a fyzickou náročnost tohoto sportu patří oba piloti Tomáš i Matěj k nejlepším žákům školy a ve svém volném čase, kterého je v průběhu sezony opravdu málo, se nebrání ani dalším aktivitám. Oba totiž spolupracují s BESIP teamem a podílejí se na dopravně bezpečnostních akcích v rámci celé ČR.

 

Po takto úspěšném roce se samozřejmě nabízí otázka, co přinese sezona 2010 a jaké si má klást Korený Karting Team cíle. Ty jsou zdánlivě jednoduché - zvýšit účast na mezinárodních závodech a získat tak více zkušeností na mezinárodní scéně, které bychom pak zúročili ve finálových závodech ke konci sezóny. A s tím samozřejmě souvisí i Tomášovo další studium angličtiny a italštiny, aby nebyl jen nebezpečným soupeřem na trati, ale ostatním jezdcům také rovnocenným partnerem a kamarádem v paddocku.